Werkwijze
Hoe werkt het?
- We starten met een intake. Dit gesprek is bij jou thuis of in de praktijk op je gekozen locatie. Tijdens het eerste gesprek wordt duidelijk wat je specifieke klacht is. Samen zullen we bekijken wat er voor nodig is om deze klacht op te kunnen lossen en je uiteindelijk weer beter kunt lopen.
- Hierna volgt een onderzoek bestaande uit verschillende onderdelen. We beginnen met een aantal functieonderzoeken. Hierbij heb ik de voet en/of het onderbeen in mijn handen. Het is prettig als je een gemakkelijke broek draagt die tot over de knie omhoog kan.
- Dan volgt er een houdingsanalyse. Hierbij kijk ik of je recht staat. Indien nodig kijk ik op dit moment op een spiegel of er overdruk onderaan uw voeten is. Dit doe ik met een podobaroscoop die ik zelf meeneem.
- Dan volgt een gangbeeldanalyse. Hierbij kijk ik hoe je loopt. Ook neem ik op dit moment een set afdrukken van je voeten voor het maken van eventuele steunzolen.
- Daarbij kijk ik graag naar de schoenen die je veel draagt. Deze schoeninspectie laat mij d.m.v. slijtageplekken goed zien hoe je loopt. Graag zie ik dan ook de schoenen die je veel draagt én waarin je je steunzolen wilt dragen.
Het opstellen van het behandelingsplan
Na alle onderzoeken is voor mij duidelijk waarmee we je klachten kunnen verlichten/verhelpen. De behandeling kan bestaan uit verschillende oplossingen zoals;
- Therapiezolen op maat gemaakt
- Eén of meerdere ortheses
- Advies over sokken/kousen
- Zo nodig een schoenadvies
- Therapieplan voor voet oefeningen
- Eventueel schrijf ik een doorverwijzing naar een andere discipline. Dit kan bijvoorbeeld een fysiotherapeut of huisarts zijn.
Nazorg
- Na 4 weken krijg je van mij een email om een telefonisch consult in te plannen. Aan de hand van een korte vragenlijst bespreken we je ervaring en krijg ik een goed beeld of de behandeling aanslaat. Ik hoor dan graag hoe de zolen bevallen! Het
is voor mij van groot belang dat je eerlijk bent of de behandeling voor jou werkt om verdere klachten te voorkomen.
- Als de behandeling dus nog niet de klacht heeft verholpen plan ik graag nog een afspraak in om bijvoorbeeld de zool of orthese aan te passen. Dit is kostenloos.